Patirtinis mokymasis gamtos mokslų pamokose

6a ir 6b klasių mokiniai gamtos mokslų pamokose aiškinosi, kaip susidaro pojūčiai. Jie sužinojo, kad kiekvienas žmogus yra unikalus – turi skirtingą pojūčių suvokimą bei skirtingą reakciją į aplinkos dirgiklius.

Pamokos metu mokiniai dirbo porose ir tyrė reakcijos laiką. Vienu atveju jie gaudė krentančią liniuotę matydami akimis, o kitu – užrištomis akimis, kai liniuotės metikas, prieš išmesdamas liniuotę, paliesdavo petį. Bandymas buvo kartojamas kelis kartus, o gauti rezultatai fiksuojami.

Atlikę eksperimentą, mokiniai aptarė rezultatus ir padarė išvadas. Jie pastebėjo, kad reakcijos laikas į tą patį veiksmą kiekvienam skiriasi. Taip pat buvo nustatyta, jog kartojant veiksmą reakcijos laikas trumpėja, nes atsiranda įgūdis.

Mokiniai suprato, kad gaudant liniuotę užrištomis akimis, reakcijos laikas pailgėja, nes netenkama vieno svarbiausių jutimo organų – regos.

Be to, mokiniai įsivertino veiksnius, kurie galėjo prailginti jų reakcijos laiką. Jie pastebėjo, kad nesusikaupimas, gera nuotaika ar noras stebėti draugą turėjo įtakos jų gebėjimui greitai pagauti liniuotę.

Gamtos mokslų pamoką vedė mokytoja Skaistė Jakienė.

Skip to content